Sannelw.reismee.nl

snow days, snow days and ........ snow days -.-

De dag na de blog van twee weken geleden begon m’n examenweek. Hoewel ik wist welk examen ik had en waar ik het moest maken was de rest allemaal een beetje vaag. Ik had wel via via gehoord dat je als het goed is drie uur kreeg om het examen te maken maar ik had er verder van leraren helemaal niks van gehoord. Toen ik in het lokaal aankwam mocht je je tas gewoon meenemen het lokaal in hij moest wel voor in de klas neergelegd worden net als je jas. Ik had m’n mobiel gewoon nog op zak en daar werd niks over gezegd. M’n eerste examen was engels en daar dacht ik niet zo heel moeilijk over. M’n gemiddelde was voor het examen een 94 en had dus verwacht dat ik er niet voor hoefde te leren en dat was ook het geval. Ik kan niet anders zeggen dan dat het examen hetzelfde niveau had als een simpele engels toets in mijn examenklas in NL of zelfs 5e klas. Het stelde niet veel voor en was dan ook klaar in anderhalf uur. Onder het examen mocht je gewoon vragen stellen, gingen mensen af en aan naar de wc en mocht er zelfs iemand halverwege even een flesje water kopen. Het was ee vreemde ervaring.
De volgende dag zou ik een schriftelijk gym examen moeten schrijven en ik hoor jullie al denken hoe kan je nou weer een examen maken voor gym, dat was precies wat wij ook dachten maar oké.
Gelukkig (dacht ik toen nog) veranderde examen maken in een snow day omdat de wegen blijkbaar zo slecht waren dat het te gevaarlijk was voor schoolbussen om rond te rijden. Ik was er stiekem wel blij mee want van leren was er nog niet veel terecht gekomen en nu had ik een extra dag om te leren, tenminste dat was ik van plan, maar degene die me goed kennen kunnen wel voorspellen dat ik deze dag ook niet had geleerd want ik was veel te druk bezig met sneeuwballengevechten houden en het inpeperen van Mika en Ashton. Zeker voor Mika was het heel erg leuk want dit was de eerste keer dat er echt een dikke laag sneeuw was gevallen.

Woensdag was het alweer een snow day. Het nadeel is dat je eerst wakker moet worden van je wekker voordat je uit kan vinden of school doorgaat of niet, uitslapen zit er dus niet echt in. Ik weet niet meer precies wat ik deze dag gedaan heb maar het zal vast iets met film kijken, eten, sneeuwbunkers maken en oh ja film kijken te maken hebben gehad.

Donderdag ging het examen dan wel echt door en ik was blij dat ik uiteindelijk geen tijd had verspeeld aan leren want ook dit examen stelde niks voor. Met een uurtje was de helft van de klas al klaar en mijn score van 66,5/70 punten en m’n uiteindelijk cijfer een 97. Bij dit examen werd er ook gewoon door de klas vragen gesteld en gediscussieerd met de docent over een paar vragen. Het is niet te vergelijken met de examens in NL, ook de mededelingen aan het begin van de ochtend worden gewoon gehouden middenin de examens of wordt er elke 15 minuten iemand geroepen die naar 'the office'moet komen. Bij het gym examen had iedereen ook gewoon z’n tas en jas naast z’n tafel liggen.

Donderdag was een vreemde dag aangezien het de vertrekdag van Mika was. Na m’n examen en een interview voor de lokale krant moesten we al op weg naar het vliegveld in Halifax ( bijna twee uur rijden) toen we daar aankwamen ging alles eigenlijk vrij snel. Bagage ingecheckt, beetje rondlopen en toen werd ze al geroepen om door de douane te gaan. Tijdens het afscheid was ik me nog helemaal niet echt bewust van dat ze écht weg zou gaan. Ik bevat het nog steeds niet helemaal. Hoewel Ashton zich groot hield, zocht hij me toch even op voor een knuffel. Hij heeft het er al over gehad dat hij niet meewil naar het vliegveld om afscheid van mij te nemen in Juli maar ik hoop dat hij wel meegaat.

Vrijdag had ik geen examen omdat ik m’n yoga examen praktijk was en die had ik al gedaan.
Officieel zouden we maandag onze eerste schooldag hebben maar door de sneeuwdagen was alles twee dagen opgeschoven en had ik nog m’n laatste examen, biologie.
Hier had ik wel enigszins voor geleerd maar ik wist dat het bijna allemaal multiple choice zou zijn en dat we de helft van die vragen al in eerdere toetsen hadden gehad (ja, de vragen van vorige toetsen kwamen letterlijk in het examen voor) ik weet m’n cijfer nog niet maar ik weet dat ik het goed heb gemaakt.
Na dit examen had ik een dag vrij omdat het ‘marking day’ was. Een dag voor leraren om al hun examens na te kijken. Maar het bleek weer een snow day te zijn en dus werd de ‘marking day’ een dag opgeschoven. Natuurlijk blijft de vraag kunnen leraren hun examens niet gewoon thuis nakijken maar oké, Canada zit soms een beetje lui in elkaar ;)
Iedereen begon inmiddels alle vrije dagen een beetje zat te worden en was toe aan het nieuwe semester.

Donderdag hadden we gelukkig wel school. M’n dag bestond zoals eerder vermeld uit design, Physical Active Living, global history en Physical Education. Ik vind het leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen en de meeste klassen vind ik dus ook wel leuk. Design ga ik denk ik een beetje saai vinden maar we maken er wel iets van .
Vrijdag hadden we wéér een snowday maar gelukkig kwam Sanne langs en 's avonds een nieuwe Duitse student, 'Moe', en hadden we een gezellige onesie party O:)

Gister had ik wat vrienden over om m’n verjaardag alvast te vieren. De kans is aanwezig dat morgen op m’n verjaardag een snow day is en hoe leuk dat voor sommige misschien klinkt ga ik liever naar school om al m’n vrienden te zien, laten we dus hopen dat het niet gaat sneeuwen.
Het voelt een beetje vreemd om niet thuis te zijn op m’n verjaardag zeker omdat ik 18 word, maar het is ook wel weer een hele nieuwe ervaring. Ik gok zomaar dat het voor m’n familie ( in NL) gekker is dan voor mij.

En dat waren alweer twee weken. In m’n volgende blog heb ik waarschijnlijk wat meer info voor jullie over wat m’n nieuwe vakken precies inhouden en wat ik er van vind . Ook staat er weer een nieuwe ski-trip op de planning =D Aangezien de pistes hier alles behalve moeilijk zijn, heb ik besloten om het snowboarden voor één keertje te verruilen voor skiën dus als je foto’s van mij voorbij ziet komen met m’n been in het gips dan weet je hoe het komt ;)

Reacties

Reacties

familie Swager

hoi Sanne, van harte gefeliciteerd hoor met je 18de verjaardag.We hopen dat je een onwijs gezellige dag zult hebben.Hadden wij hier maar van die sneeuwdagen zeg, daar kan ik echt naar uitzien.
Lekker ingesneeuwd raken en niet de deur uit hoeven en allemaal lekker in een pyjama-pak voor de buis hangen.
maar ja, dat wel niet meer gebeuren hier in Nederland!
lieve groet van ons allemaal, de Swagertjes.

Tante Hester

Hey Sanne, GEFELICITEERD met je verjaardag! Veel plezier en veel sneeuwpret! Weet niet of ik dat zou willen hoor, al die sneeuw. 1 dag is leuk, 2 misschien ook nog maar als dan steeds alles wordt afgeblazen. Bij ons rijden de treinen dan niet etc., etc. kommer en kwel. Laat het heerlijke voorjaar maar komen....:-)

Tante Hester

En ook heeeeel erg gefeliciteerd van oma!!! Heb haar net al je belevenissen zitten voorlezen aan de telefoon.:-)

O&O Diepenveen

Nu pas onze reactie op je brief van 8 febr: ik ben een beetje LUI. "Canada zit soms een beetje lui in elkaar" schrijf je, heb ik dat goed gelezen? Dan zal ik me daar heel goed thuis voelen. Ik ga emigreren! We komen er aan !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!