Sannelw.reismee.nl

basketbal, examens en einde eerste semester

Na de kerstvakantie begon weer een gewone schoolweek en gebeurde er niet heel veel bijzonders.
Gelukkig had ik iets om naar uit te kijken want dat weekend zouden we een basketbal toernooi hebben. Één wedstrijd op vrijdagavond en twee op zaterdag. Toen het eenmaal vrijdag was bleek het toernooi die dag niet door te gaan door hevige sneeuwval in de plaats waar het toernooi gehouden zou worden. De volgende dag moesten we om 8 uur op school zijn en vertrokken we vervolgens naar ‘Drumlin heights’. Eerlijk gezegd begreep ik niet waarom het de dag daarvoor afgelast was want deze dag was veel erger. We reden ongeveer anderhalf uur door (wat Sanne en ik verstonden als) een sneeuwstorm maar we kwamen gelukkig veilig aan.
In onze eigen basketbal league verliezen we praktisch elke wedstrijd wat ik opzich niet heel erg vind, maar het is soms ook wel leuk om een keer te winnen dus hoopte ik op nieuwe teams en die waren er gelukkig ook, twee onbekende teams.
De eerste wedstrijd wonnen we ook meteen met ongeveer 30 punten verschil. Daarna hadden we een ‘skill competitie’, ik deed mee aan het ‘lay-up’ gedeelte en won :).
Daarna hadden we onze tweede wedstrijd weer tegen een nieuw team. Ook deze wonnen we weer met dertig punten maar deze wedstrijd was een beetje specialer omdat er elke wedstrijd 1 speler van elk team tot MVP (most valuable player) benoemd wordt en dat was ik deze wedstrijd.
De laatste wedstrijd ging dus om de eerste of tweede plek en we speelden tegen de thuisploeg. Hoewel het een spannende wedstrijd was pakten ze ons in in de laatste 10 minuten en verloren de wedstrijd maar het was een super leuke dag :)

Na het basketbaltoernooi begonnen we met de laatste twee weken voor de examenweek. Veel laatste opdrachten en essays zelfs al een praktijk yoga examen. Maar ik heb alles (voor het grootste deel O:) ) op tijd afgekregen en ingeleverd. Vandaag begint m’n eerste examen, engels, dan heb ik dinsdag een gym examen en donderdag biologie.
De aankomende week is heel erg dubbel. Ik ben heel blij dat het eerste semester voorbij is want na een half jaar elke dag dezelfde vakken word je het wel een beetje zat. Maar aan de andere kant betekent het eind van het semester dat sommige internationale studenten terug gaan waaronder m’n kleine zusje Mika. Het is nu voor hen aangekomen tot laatste. Laatste keer naar Bridgewater, laatste hockeywedstrijd, laatste keer subway noem maar op en dat is best moeilijk. Hoewel ik een nuchter persoon ben begint het steeds meer tot me door te dringen hoe veel ik haar ga missen net als Chikako die terug gaat naar Japan. Nu ze weggaan besef je pas hoeveel ze voor je zijn gaan betekenen en het zullen dus emotionele laatste dagen worden. Ik wil niet weten hoe moeilijk het zal zijn hier zelf weg te gaan in Juni.

M’n vakken voor het nieuwe semester heb ik ook al uitgekozen.
A blok – Design 11 (heb geen idee wat het inhoudt)
B blok – PAL 11 (soort van gym)
C blok – Global history 12
D blok – PE 11 (gym)

Ik weet niet hoe twee keer gym op 1 dag elke dag van de week gaat uitpakken maar ik kan altijd vakken laten vallen of omwisselen.
Ik zal jullie laten weten hoe m’n examens zijn gegaan.

Opgespaarde weetjes/gewoontes:
- De voorrangsregels zijn hier: degene die het eerst op het kruispunt aankomt, heeft voorrang ( mogen ze ook wel in NL invoeren wat mij betreft. En hand uitsteken kennen ze hier niet ( niet dat je veel fietsers ziet) over het algemeen krijgen fietsers vaak voorrang.
- Ik liep laatste een sportwinkel binnen en dacht waarom verkopen ze schoonmaakborstels in een sportzaak !? Het bleken van die curling ‘sweepers’ te zijn *facepalm* (ik merk dat ik in sommige aspecten nog niet heel erg ben gecultiveerd)
- Muffins op school zijn maar 70 cent :O
- Ze hebben hier zo’n grote kauwgomballenautomaat in de kantine
- Afgelopen biotoets mochten we verbeteren voor halve punten met boek erbij omdat hij te slecht was gemaakt door sommige leerlingen dat zouden ze in NL ook wel mogen invoeren
- Wanneer er tijdens de les op de deur wordt geklopt is het 9/10 keer omdat iemand koffie/icecappucino/lunch komt brengen voor een vriend die in je klas zit.
- We krijgen elke dag onder de tweede les ‘the announcements’ te horen.
- Om de 15 minuten wordt er zo ongeveer iemand omgeroepen die naar ‘the office’ moet komen. Ik wacht nog steeds op het moment dat ze mijn naam moeten uitspreken O:).
- Country muziek is hier helemaal in. Zoek op youtube naar muziek van:
*Florida goergia line
* Luke Bryan
* Blake Shelton
*Rascal Flats

en dan krijg je praktisch alle Canadese tophits.

Reacties

Reacties

O&O Diepenveen

Wat ons betreft word jij sportvrouw van het jaar !!

Roos

Hee Rocco,

Ik heb bij deze muziekhuiswerk opgekregen. Ff kijken of die canadezen een beetje een goede muzieksmaak hebben.

Ik ben zo benieuwd naar je basketbalskills! Echt leuk dat je nu eindelijk lekker kunt uitleven in sport. Hopelijk heeft je 'moeder' wel filmpjes ervan gemaakt? :)

En mag ik even zeggen: WOOT?? 70 CENT?! :O

Xx

Sanne

Hee Nijn,

En wat vind je ervan, is het 'jam-waardig' wanneer ik weer terugkom =D
Als het goed is heeft m'n 'moeder' wel filmpjes en foto's gemaakt ik zal even vragen of ze ze wil sturen dan zet ik ze op de blog.

x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!