Sannelw.reismee.nl

Kerst en oud- en nieuw

Leeswaarschuwing: Deze blog bevat mogelijk informatie over het wel of niet bestaan van de kerstman.

Jullie hadden waarschijnlijk deze blog al iets eerder verwacht maar met de kerstvakantie en mijn chaotische hoofd was het schrijven van een nieuwe blog er weer bij ingeschoten, maar hier is hij dan :)

Kerstochtend 5:30 ( ja je leest het goed half 6 -.-‘) word ik uit m’n bed geroepen om cadeautjes open te maken. Je zou verwachten dat het Ashton, m’n kleine broertje, was maar nee het was Robbie.
Ik had me er al op voorbereid aangezien ik meermalen was gewaarschuwd door Denise.
Blijkbaar was Robbie om 5 uur al wakker en klaar om ons wakker te maken maar Denise wist het nog een half uur te rekken.
Maar om half 6 ’s ochtends begonnen we dus. Voor kerst avond lagen er al super veel cadeautjes onder de kerstboom maar toen we 's avonds 'Santa's' mee omhoog moesten dragen (de cadeautjes waren verstopt in de kelder) werden de cadeautjes meer dan verdubbeld. Daarnaast hadden we nog onze ‘stockings’, de sok die je voor de openhaard hangt of in ons geval op de bank legt, die helemaal gevuld werden met cadeautjes.
Na een goede anderhalf uur waren we klaar met alles uitpakken en gingen we naar onze opa en oma omdat daar nog meer cadeautjes lagen. We zijn flink verwend ^^
’s Avonds gingen we weer naar opa en oma voor een heus ‘turkey-dinner’.

De dag na kerst gingen we naar familie in Halifax (ongeveer twee uur rijden van liverpool) bleven daar slapen om vervolgens op zaterdag te shoppen want de hele week na kerst is de zogenaamde ‘boxing sale’ oftewel grote kortingen.
Hoewel ik het super leuk vind om de familie van m’n gastgezin te leren kennen is het ook heel dubbel want ik weet dat ik ze na dit jaar waarschijnlijk nooit of bijna nooit meer zal zien.
De oom en tante en twee nichtjes ( Ella 10, Cameron 7) waar we bleven slapen had ik al eerder ontmoet bij Thanksgiving. Hoewel de nichtjes in het begin toen ik daar aankwam een beetje verlegen waren, zaten ze aan het eind van de dag al gezellig bij me op schoot en voelde het al als familie.

Op boxing day gingen we dus ‘shoppen’. Nadat we eerst een half uur naar een parkeerplaats moesten zoeken, gingen we het winkelcentrum in. Elke winkel kon je met ellebogenwerk in en uit komen maar als je iets wilde kopen moest je toch echt in de rij staan, de ene langer dan de andere. Dat ga ik dus nooit meer doen!

De rest van de dagen voor oud en nieuw kwamen er wat vrienden en familie langs maar was meer gewoon relaxed.
Op oudjaarsdag kwamen Sanne en Eduarda naar ons huis. Ashton was logeren bij een vriend van de familie en Robbie en Denise waren ook een nachtje weg dus we hadden het huis voor ons alleen O:)
Samen films gekeken en Sanne en ik vrolijk meezingen met slechte (Ja Sanne K3 mag onder slecht verstaan worden) Nederlandse muziek. We hadden geen countdown voor onze tijdzone en moesten dus een beetje gokken wanneer het officieel 12 uur was. Toen het 12 uur was, gingen we naar buiten om vuurwerk te kijken, mensen gelukkig nieuwjaar te wensen en champagne te drinken, ten minste dat dachten we te doen. Helaas was er buiten geen mens of vuurpijl te bekennen en dus moesten we het met ons vieren, door Sanne meegebrachte sterretjes en een fles champagne doen. Laten we het erop houden dat het knallen van de champagnefles voldoende was ^^.

Na het champagne avontuur hebben we nog een halve film gekeken (aangezien de andere drie meiden na een half uur al in slaap gevallen waren -.-) en viel ik op de bank in slaap. Eenmaal wakker geworden, bleek het gesneeuwd te hebben en gingen we naar buiten voor een klein sneeuwballen gevecht een fotosessie met de Braziliaanse meiden. Om 12 uur was het tijd voor de nieuwjaarsduik :)
Eerste waren we bang dat we het niet konden doen door de sneeuwval maar gelukkig konden we het toch doen. Toen we aankwamen lag er sneeuw op het strand en ik vroeg ik me echt af waarom ik had ingestemd mee te doen. Het was errug koud maar ook wel leuk om een keer gedaan te hebben. Kunnen we dat ook weer van de bucketlist afstrepen. Filmpje staat op facebook ik zal de foto hierop zetten.

En dat was dan alweer de kerstvakantie.

Interessante kerst gewoontes die ik ben tegengekomen:

- Nadat je je cadeautjes hebt uitgepakt, moet je ze weer terugzetten onder de kerstboom zodat als er familie en vrienden komen ze kunnen zien wat je hebt gekregen.
- Denise kreeg een zogenaamde ‘turkey-lifter’ voor kerst. Het is een rubberen iets met handvaten. Je legt de turkey in het midden en de zijkanten ‘vouw’ je naar boven en dan kan je de turkey dus voptillen en naar de tafel dragen. Ik zal wel foto’s toevoegen ;)
- Op de 24e brengt iedereen z’n kerstcadeautjes rond. Als je cadeautjes hebt voor ooms, tantes, opa’s oma’s of vrienden dan breng je die de dag voor kerst en worden ze onder de kerstboom gezet.
- Voor kleine kinderen ( en internationale studenten O:) ) is het een gewoonte om ‘gingerbread huisjes’ te maken in de dagen voor kerst. Op kerstdag mag je het dan opeten. ( in ons geval : Mika maakte het , ik at het op ^^)

Reacties

Reacties

O&O Diepenveen.

Dat "chaotische hoofd" heb je van mij geërfd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!