Sannelw.reismee.nl

Sinterclaus

Drie weken geleden m'n laatste blog. Ik moet zeggen dat het lastiger wordt om elke twee/drie weken te schrijven omdat ik veel dingen al als 'normaal' begin te zien en er de laatste tijd niet heel veel interessants is gebeurd, maar het heeft hier inmiddels wel gesneeuwd !
Niet zo heel veel meestal blijft het maar een halve dag liggen maar dan nog het was erg vermakelijk om de Braziliaanse en Spaanse reacties te zien aangezien zij nog nooit sneeuw hadden gezien. En dat er 'rook' uit je mond komt wanneer het erg koud is was voor Mika erg interessant.
Naast de sneeuw regent het hier vooral heel veel misschien zelfs nog wel meer dan in Nederland :( Het verschil is dat wanneer het hier ook maar een beetje druppelt iedereen hier met de auto wordt gehaald en gebracht, best lui vinden wij Europeanen. Maar op zich begrijp ik het ook wel want de fietsen hier zijn allemaal mountain bikes en schijnbaar kennen ze hier geen spatborden, ik maak dus stiekem graag gebruik van de papa-en-mama taxi :)
Naast het niet hebben van spatborden zitten hier meestal ook geen licht of slot op de fiets je zou het je in NL niet kunnen voorstellen....

Vorige week vrijdag was het 'black friday' dat houdt in dat zo ongeveer heel Canada en Amerika gaat shoppen omdat alles in de sale is en omdat wij als internationale studenten natuurlijk niks willen missen van de Noord-Amerikaanse cultuur (en shoppen niet de slechtste tijdsbesteding is) deden wij hier vrolijk aan mee. Ik heb me ingehouden en kwam thuis met een nieuw jurkje (!!??!!?? Ja ik weet het een jurkje....... ;) ) voor het semi-official Christmas prom aankomende donderdag.

Inmiddels begint de kerstsfeer er hier ook in te komen. Huizen worden versierd, kerstmuziek afgespeeld en al m'n favoriete series worden afgelast tot Januari om plaats te maken voor cliché kerstfilms, ELKE DAG OP ELKE ZENDER !! Ik ben erachter gekomen dat ik niet zo'n grote kerst fan ben.(Denise noemt me Scrooge nadat ik had voorgesteld om een kant-en-klare kerstboom te kopen zodat we het niet hoefde te versieren) We hebben inmiddels een kerstboom in huis maar hij is nog niet versierd, dat is Robbie's dingetje en die is op zee aan 't 'lobsterfishing', dinsdag komt hij weer thuis. Ze hebben zelfs speciale zenders op tv met een 'haardvuurtje' en kerstmuziek. De aankomende twee weken op school worden echter wel leuk met onder andere: PJ-day, human snowman contest, ugly christmas sweater day, Christmas hat contest en nog veel meer. We hebben er zin in !

Hoewel de mensen hier al een tijdje in de kerstsfeer zijn, waren Sanne en ik dat natuurlijk nog niet want hoewel we in dit sinterklaas-loze land zijn, wilden we het natuurlijk niet missen. Daarom hebben wij afgelopen woensdag voor de hele school (circa. 400 ll'en) pepernoten gebakken en uitgedeeld met onze zwarte pieten mutsen op, hoewel ze er een beetje vreemd van opkeken denk ik dat het een geslaagde dag was.

Verder ben ik naar de bioscoop in Bridgewater geweest om 'The mockingjay' te zien en ben ik erachter gekomen dat ze hier geen pauzes kennen. Ik vroeg of er een pauze in zat en werd erg vreemd aangekeken dus ik denk dat het hier niet gebruikelijk is. Wat hier wel gebruikelijk is tijdens de film is huge zakken popcorn waar ze vloeibare boter overheen gooien, het zou mijn favoriete snack niet wezen.

Als laatste wil ik nog wat leuke dingen die ik ben tegengekomen in de laatste drie weken met jullie delen:
- De kledingcombinatie: shirt, legging, geiten-wollen sokken, Birkenstocks wordt hier vrij regelmatig en vooral door de populaire leerlingen in school gedragen.
- Dat een hond je huiswerk heeft opgegeten zou hier als legitieme smoes moeten worden gezien aangezien de hond van m'n bioleraar de helft van onze toetsen heeft opgegeten. ( het duurde ongeveer 2 weken voordat we ze terugkregen aangezien sommige toetsen in 100 stukjes waren gescheurd, het verschil met Nederland is dat de leraar hier ze allemaal weer aan elkaar heeft geplakt (ik wil niet weten hoelang dat heeft geduurd) waar in Nederland de studenten de toets maar gewoon moet overmaken)
- Keychains worden hier door iedereen gebruikt. Ze hangen hier alleen niet om de nek maar hebben hun sleutels in hun broek en laten de 'chain' uit hun broekzak bungelen. Het schijnt een 'Canada-thing' te zijn.
- Afgelopen week liepen er allemaal leerlingen met 'baby dolls' rond. Wat je soms ziet in de films is dus echt. Voor het vak family studies moeten ze een week voor een 'baby' zorgen.
- Sanne en ik hadden een erg vermakelijke gymles toen we erachter kwamen dat bepaalde hestjes hier in Canada 'bips' heten.

Dat was het weer voor deze keer ik hoop in m'n volgende blog meer interessante dingen te kunnen vertellen ;)



Reacties

Reacties

Hester

Wat een heerlijk verhaal weer van je , Sanne, om te smullen. Mmmm...
maak je trouwens ff een foto van jezelf in die jurk?
Hier gaat de kerst ook beginnen, alhoewel ik zelf nog helemaal niet in de sfeer ben. Ga voor het eerst sinds 14 jaar weer een kerstboom in huis zetten, omdat ik wat meer ruimte heb gecreëerd in mijn appartementje. Tja, het is alleen wel een kunstboom :-)

sanne

Blij dat de blog gewaardeerd wordt :)
Er zullen zeker foto's worden gemaakt !
Het hebben van een kunstboom is hier bijna een schande, maar ik zou het wel weten als ik later een kerstboom koop ;)

Yolanda

Dames, dames,er gaat toch echt niets boven een echte kerstboom hoor,een beetje dennenspray er overheen spuiten en klaar!!!!!!!!!!!!Gezellig weer om iets te lezen, vol blijven houden hoor want het is echt de moeite waard.
die kledingstijl............birkenstocks?????????????
als Marielle en Ron dit lezen lachen ze zich rot.
Dus het wordt van jou een foto met jurk en Birkenstocks?
daar ben ik(zijn wij)toch wel heeeel nieuwsgierig naar.
Veel plezier daar hoor.

Doos

Haha, ik zie jullie al giegelend in die gymzaal zitten xD

Fijne kerst! En (ondanks de temperatuur hier..) een hele warme knuffel uit Arnhem

O&O Diepenveen

Veel interessante dingen hoor! Birkenstock en populair gaat dat daar samen? Ik heb wel Birkenstocks, maar populair? Nou ja, bij O dan in ieder geval. En ik vind O populair!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!