Sannelw.reismee.nl

Interessant.......

Interessant, dat woord is me de afgelopen twee weken erg vaak door m' n hoofd geschoten en ik zal jullie er alles over vertellen.

Twee weken geleden was het Thanksgivingdinner oftewel veel familie en vrienden over de vloer en heel veel eten, niet verkeerd dus :)
De dag daarna had ik vrij van school en m' n hostdad (Robbie) had me nodig om een ' treestand' op te zetten. Dat is een soort bankje die je tegen een boom aanzet voor als ze gaan jagen. Om dat ding omhoog te krijgen is een hele opgave kan ik je wel vertellen ik zal van de week wat foto' s uploaden. Na ongeveer een half uur zuchten en steunen en met een buil op m' n hoofd omdat ik een tak op mn hoofd kreeg, staat ie eindelijk vast. Op mijn weg terug door het bos kwam ik een ' appelboom' tegen oftewel een boom waarbij appels aan takken waren geprikt om de rendieren/elanden aan te trekken en ze vervolgens neer te schieten. Het zou mijn favorieten bezigheid niet zijn. Om veilig door het bos te kunnen manouvreren, moet je oranje aan anders is er een kans dat je wordt neergeschoten door jagers die zich boven in de bomen hebben verstopt.......interessant !

Iets anders wat me vorige week opviel is dat ze hier de telefoon maar 3 keer max. 4 keer over laten gaan. Eerst snapte ik niet waarom maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat in praktisch elke kamer in dit huis een telefoon verstopt zit dus kun je waar je ook zit de telefoon opnemen binnen 3 keer overgaan. (ik veronderstel dat dit in elk huis is ;) )

Ik ben inmiddels ook naar m' n eerste icehockey wedstrijden geweest en vind ze super !
In m' n eerste week hier viel me al op dat de meeste bidons hier een lange tuut hebben en vond het nogal......je raadt het al interessant. Tijdens de icehockeygame kwam ik erachter dat de tuut is voor de icehockey spelers die op deze manier kunnen drinken terwijl ze hun helm op hebben. (Foto's zullen later worden toegevoegd)

De huizen hier opzich zijn al heel interessant om naar te kijken. In Nederland alle huizen staan netjes in een rijtje en zien er allemaal hetzelfde uit. Hier kom je huizen tegen in alle soorten en maten en in alle kleuren. En dan bedoel ik ook echt alle kleuren en kleurcombinatie. De mooiste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is paars met groen en knalroze met blauw.

Voor degene die het niet weten, het is bijna halloween en dat is hier duidelijk te merken. Bijna alle huizen hebben wel enige vorm van halloween versiering voor of op de deur. Ik heb al m' n eerste halloweendance gehad en het blijkt dat je zelf mag weten als wat of wie je verkleed gaat het hoeft niet perse eng te zijn. Ik ging als Katniss Everdeen van The hunger games.

Toen ik hier eerst aankwam en hoorde dat ik een helm op moest als ik ergens heen wilde fietsen of skateboarden/skaten dacht ik: 'wat een veilig land' niet dat ik het leuk vond maar ik hou me netjes aan de regels. Van de week kwam ik erachter waarom ze hier een helm op moeten..... ze hebben hier fietspaden NAAST de snelweg waar ze 100 km per uur rijden. (Niet dat een helm dat veel helpt als je wordt aangereden maar oke) en zowaar zag ik afgelopen week gewoon mensen op/naast de snelweg fietsen en wandelen. Zeer interessant.

Als laatste wil ik jullie nog even meedelen dat ik m' n eerste basketbal try-outs heb gehad en ze erg goed zijn gegaan. Ik weet nog niks 100% zeker maar mijn highschoolbasketbalcarriere ziet er rooskleurig uit.

Ps. het schietincident was ver bij mij vandaan maar we merken het wel. Het is natuurlijk veel in het nieuws en hadden een ' wear red-day' om de overleden sergeant te herdenken en we hielden ook een korte stilte voor de hockeywedstrijd zaterdag.

Pps. Bedankt voor de kaartjes ik word er heeeeeel erg vrolijk van om bericht uit Nederland te krijgen alle kaarten krijgen een speciaal plekje op mijn ' kaartenplank in mn kamer' & een speciaal bedankje aan de familie Swager, de dropjes waren een hele leuke verrassing en worden zeer geappricieerd hier in dit Nederlandse drop-loze land ;)

Ppps. Mocht je merken dat je via facebook niet al m' n nieuwe blogs meekrijgt je kan je altijd aanmelden voor de mailinglijst rechts ---> op deze pagina.

Reacties

Reacties

O&O Diepenveen.

In Pyama de straat op: ik slaap in een joggingpak dus ik doe dat ook regelmatig! In elke kamer een telefoon: sinds we hier kwamen wonen hebben wij dat ook, omdat O niet zo hard kan lopen! In de woonkamer zelfs twee! O zal je een kaart sturen. Interessant land, dat Canada !!

Gerda Bouwman

Ha die Sanne,

Wat leuk om je belevenissen te lezen. En we worden gelijk nog een beetje cultureel opgevoed(:.)! Interessant idd. al die verschillen. Volgens mij heb je het erg naar je zin. Veel plezier en groetjes. Gerda Bouwman

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!