Sannelw.reismee.nl

PJ-day, everyday

Er zijn alweer twee weken verstreken sinds m'n laatste blog en er zijn alweer een hoop interessante dingen gebeurd.
Afgelopen donderdag had ik m'n laatste voetbalwedstrijd van het seizoen als we wonnen dan gingen we door naar regionals zo niet dan lagen we uit de competitie.
Het was een leuke en spannende wedstrijd maar we verloren helaas met 3-0.
Ik kan terugkijken op een leuk en voor mezelf succesvol voetbalseizoen met 6 doelpunten op m'n naam.

Nu voetbal voorbij is heb ik even twee weken rust en dan begint basketbal hoewel het nog niet zeker is dat ik in het team kom ( ik moet eerste try-outs doen) is de kans toch vrij groot aangezien ik een halve kop boven alle ( en dan bedoel ik ook echt álle) meiden uitsteek.

Canada heeft interassante gewoontes, dat heb ik al gemerkt één daarvan is de lock-down oefeningen. Voor het geval er een bedreigend persoon met een geweer of mes de school binnenkomt is er een lock-down alarm waarbij alle deuren op slot moeten, de ramen afgedekt, licht uit en de hele klas moet met z'n alle in een hoek van de klas gaan zitten.
Hoewel ik veel van de leerlingen uit m'n klassen al begin te leren kennen is het toch een beetje awkward om 10 minuten op 20 centimeter afstand te zitten van iemand die je amper kent. En dat ook nog 2 keer in één week. Laten we het er maar op houden dat het een interassante ervaring was......

Naast de lock-down oefeningen hebben ze hier ook brandoefeningen met alle toeters en bellen (letterlijk) en dat nu al drie keer in één maand. En ik dacht dat Het Streek overdreven was met brandoefeningen.

Maar ik heb ook leuke interassante dingen meegemaakt op school, bijvoorbeeld: PJ-dag oftewel pyjama dag. Iedereen in z'n onesie, joggingbroek, nachthemd, slobbertrui en ik natuurlijk met m'n sexy klompensloffen naar school. Zelf sommige leraren deden mee, daar kan NL nog wel wat van leren.
Het is hier trouwens ook de normaalste zaak van de wereld om in je pyjama naar de supermarkt te gaan of naar Tim Hortons of naar de Mac en er wordt ook niet vreemd van opgekeken dat het voor sommige leerlingen elke dag PJ-day schijnt te zijn :p

Naast leuke dingen heb ik ook de eerste toetsen gehad. Toetsen worden hier becijferd in procenten 0% is minimum,100 % max
Tot nu toe sta ik een 92 % voor bio, een 100 % voor Engels, een 99 % voor gym en een 99% voor yoga.
Je ziet school is nog niet al te moeilijk dus genoeg tijd voor sport ;)




Reacties

Reacties

yolanda Swager

hoi San, wat een cijfers zeg!!!!!kun je echt trots op zijn hoor.
zou wat voor marielle zijn om de gehele dag in haar slobberpak/dinopak rond te lopen.
als moeder zou ik mij toch iet wat schamen haar zo over straat te zien gaan, maar ja, als je dan niet de enige bent?
tot welke leeftijd doen zij dit?ook de mijne?
veel liefs van ons, de Swagertjes.

Sanne

Jahoor,
zolang je het bij een joggingbroek/trainingsbroek/ pyjamabroek en slobbertrui houdt, wordt er niet vreemd van opgekeken maar misschien dat een dinopak een beetje te ver gaat ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!