Sannelw.reismee.nl

Only in Canada

Hallo hallo,
vandaag was het precies m'n derde week in Canada en ik merk nu al dat ik het lastig vind de tijd te vinden om m'n blog bij te houden.
De tijd vliegt voorbij wanneer je plezier hebt O:)
In m'n vorige blog was ik gebleven bij de dinsdag dat ik vrij mocht nemen van school om te shoppen dus ga ik verder bij de woensdag en donderdag.
Van woensdag op donderdag was een speciaal uitje gepland voor alle internationale studenten aan de Zuidelijke kust van Nova Scotia dat hield in studenten van ongeveer 4 verschillende scholen.
We verbleven in het White point beach resort en de zee was prachtig ( ik zal wat foto's toevoegen). De woensdag hebben we foto's gemaakt van de studenten per land en de rest van de dag gezellige en sportieve dingen gedaan. 's Avonds opgebleven en gekletst in onze cabin en bedacht dat we vroeg op gingen staan om de zonsopgang te kunnen zien. Hoewel we allemaal nog moe waren van onze eerste indrukken van Canada en we om half 1 naar bed gingen én de wekker op 06:15 stond besloten we het toch de moeite waard te vinden. Om kwart over 6 ging dan ook de wekker en het was super koud maarja een afspraak was een afspraak dus ik en Vivi ( uit Duitsland die ook in mijn cabin sliep) aankleden en ons bed uit. Eenmaal aangekleed en super koud stappen we onze cabin uit om uit te vinden dat het zo mistig was buiten dat er geen zonnestraaltje te zien is -.-' ach ja zoals ik altijd zeg ' zoist lev'n' hè mam ? ;)

Een beetje moe maar wel genietend van de prachtige golven hebben we vervolgens met een groep van ongeveer 6 meiden een ochtendwandeling gemaakt over het strand waarna ons een ontbijt buffet stond te wachten, het leven is goed !
's Middags gingen we met de schoolbus weer terug naar school om de laatste les van die dag nog te volgen.

Op vrijdag kreeg ik te horen dat ik een plekje in het highschool soccerteam had veroverd ondanks dat m'n enkel elke wedstrijd ingetaped moet worden (overblijfsel van een blessure opgelopen in NL) Meteeen de maandag daarna was m'n eerste voetbalwedstrijd en ik was best een beetje zenuwachtig maar alles verliep goed. M'n enkel heeft het volgehouden en we wonnen de wedstrijd met 4-2.
We hadden naast die wedstrijd nog twee andere wedstrijden die week,1 verloren, 1 gelijk.

Afgelopen weekend heb ik doorgebracht in de cabin van m'n gastgezin ergens in de middle of nowhere wat betekende: geen internet, nauwelijks bereik en in elke richting waar je keek bomen maar vooral stilte en een plek om even bij te komen van al m'n nieuwe indrukken. Daarnaast heb ik ook een paar nieuwe indrukken opgedaan: Arriveren in een huis waar het binnen kouder is dan buiten (10 graden celsius), paaseieren zoeken in September, op een 'four-wheeler' door het bos crossen (zeer aan te raden :D ) schildpadden vangen en voor je neus een mama en baby rendier voorbij zien springen, het kan hier allemaal.

Wat ook kan in Canada is op maandagochtend net wanneer de wekker gaat je gastmoeder horen roepen: 'Sanne, geen school vandaag de stroom ligt eruit'. Jup it happenend. Hoewel ik het eerst wel grappig vond, viel het later wel tegen. Geen stroom betekende geen tv, geen laptop, geen mobiel kunnen opladen, geen netflix oftewel wat moet ik doen vandaag !?( i know, de jeugd van tegenwoordig en alles) maar uiteindelijk vond ik een boek en heb me prima vermaakt tot de stroom weer aanging.
Tijdens m'n ontbijt (broodje met ei, bacon, ui, augurk en weet-ik-veel-wat-nog-meer (tegenwoordig heb ik altijd een omelet, scrambled egg met bacon of 'poached egg' als ontbijt (het is maar goed dat ik elke dag gym, yoga en voetbal heb anders kom ik zeker 10 kilo aan))) van de Subway ( zo ongeveer de enige plek waar de stroom nog wel werkte) bleek dat de school van m'n broertje Ashton wel stroom en hij gewoon naar school moest, het leven is oneerlijk :p
Om half 10 's ochtends ging de stroom weer aan en ik had een heerlijk relaxed dagje #onlyinCanada #loveit

Reacties

Reacties

O&O Diepenveen

Op 19/9 hadden wij de foto's en verhalen al gezien en gehoord van Petra.

mama

Ja, haha, 'zoist lev'n', die mooie uitspraak van jou mis ik hier nu wel hoor! :-) Zo te lezen ist lev'n wel mooi daar in Canada...:-) Heerlijk dat we via je blog mee kunnen genieten!

Hester

Wat heerlijk dat je zo geniet Sanne, ben stiekem een beetje jaloers op je, voel me helemaal oud bij het lezen van jou bruisende verhalen, mijn leven lijkt wat saai ????

Yolanda Swager

hoi San,
wat een heerlijk nieuws dat je zo geniet,moest even aan onze Zambia reis denken waar ook zomaar ineens de stroom uitviel, rare gewaarwording toch?
wat moet je ook zonder boeken????????
Lekker sportief bezig als ik het zo lees en nodig als ik lees wat jij voor ontbijt krijgt(lijkt mij niet lekker maar smaken verschillen)Gister met tante Hester even bij Jeske langs geweest in Nijmegen.Super gezellig was dat.
veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!