Sannelw.reismee.nl

Eerste week ( en een dag) in Canada

Op m'n tweede dag in Canada ging ik al naar school. Niet om lessen te volgen maar om m'n vakken uit te kiezen. Vier vakken het eerste semester, vier vakken het tweede semester.
Ik wist dat Engels verplicht was en had van tevoren al besloten dat ik biologie wilde doen dus bleven er nog 2 vakken over. Het eerste wat me werd gevraagd bij binnenkomst was 'Hey, how are you ? ' en omdat ik nog niet wist dat dit meer het Canadese gebruik voor 'Hallo' is, begon ik meteen m'n hele reisverhaal te vertellen. Inmiddels ben ik erachter dat iedereen je dat vraagt waar dan ook en dat de bedoeling is dat je antwoordt 'i'm good thanks, how are you ?', maar goed ik geloof dat de schoolprincipal m'n verhaal wel interessant vond.

Het schoolsysteem in Canada is anders dan in Nederland. Hier werken ze in een 8-dagen systeem wat wil zeggen: Maandag is dag 1, dinsdag 2, woensdag 3,.............. en maandag 6, woensdag 8 en donderdag is dan weer 1......... ( Als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
En de vier vakken die je hebt gekozen worden A-B-C-D genoemd en die circuleren elke dag dus:
Dag 1 - ABCD
Dag 2 - BCDA
Dag 3 - CDAB
enz..

Om een lange selectieprocedure kort te maken kwam ik uiteindelijk op de vakken van het eerste semester: Engels 11, Yoga 11 (idee van de principal), Physical education (gym)12 en bio 12 of tenminste dat is wat ik dacht dat ik had gekozen. ( btw de 11 staat voor grade 11 en de 12 voor grade 12)
Maar omdat Canada vol verrassingen zit, kwam ik er op m'n eerste schooldag (donderdag 4 sept.) achter dat ik Law ( rechten) 12 op m'n rooster had staan.
Hoewel ik het best interessant vond en er al best veel over wist ( Ja mam, tv-series zijn zo slecht nog niet) wilde ik toch liever biologie en gelukkig kon dat meteen de dag daarop geregeld worden.
M'n eerste schooldag was donderdag en verliep soepel veel 'begin van het jaar praatjes'.
'S avonds was er een baseballwedstrijd op tv en die moest ik natuurlijk zien want Ashton's favoriete team moest spelen. De blue Jays uit Toronto (inmiddels begin ik fan te worden en kijk veel wedstrijden mee).
Vrijdag was leuker omdat we nu echt te lessen gingen volgen. Engels was niet veel anders dan in Nederland, gym ook niet, law (wat ik toen nog had) was een beetje saai en yoga was uitermate interessant te noemen, maar ik had een leuke dag en ik ben erachter dat yoga hoe eigenaardig het soms kan zijn ook best heel erg super leuk kan zijn.

De zaterdag en zondag had m'n broertje Ashton baseball wedstrijden en ik ging natuurlijk kijken want dat zou m'n eerste live baseballwedstrijd zijn. Het team moest zaterdag twee wedstrijden en zondag 3. Zaterdag verloren ze er één en wonnen ze er één. Op zondag won hij twee wedstrijden en moest vervolgens de kampioenswedstrijd spelen. Helaas kwam het team 1 punt te kort voor de overwinning maar ik vond de westrijden fantastisch.

De dinsdag was ook heel interessant de maandag niet dus die sla ik over O:).
Op dinsdag moest m'n hostmom een operatie ondergaan in Bridgewater (nabijgelegen stadje) en omdat ik nog nieuwe spullen nodig had, besloot ze dat ik school maar een dagje mocht overslaan om te gaan shoppen, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Dus zo gezegd zo gedaan. Eerst lekker uitslapen (dat is hier tot 8 uur) en daarna opweg. Moeders afgeleverd en met vaders de winkel door. Tussendoor even lunchen met pannenkoeken met blueberries, slagroom en maple syrup (foto zal ik erop zetten) en daarna naar Walmart (de-winkel-waar-je-ALLES-kan-kopen).
Om half drie hadden we alles waar we naar op zoeken waren en gingen we naar een nicht van Denise (hostmom) om te wachten tot we Denise op konden halen uit het ziekenhuis.
Om half 7 waren we weer lekker thuis.

Niet relevante maar toch leuke informatie.
Avondeten: Donut en grilled cheese sandwich ^^
(is niet elke avond hoor :p)


Binnenkort meer....... en als je liever een e-mail ontvangt bij een nieuwe blog, help yourself (typisch Canadese uitspraak ;) ) -------->

Reacties

Reacties

O&O Diepenveen

YOGA, leuk! Ik doe het al sinds 1970 (Indonesia) en nog elke dag. Kun je al zitten in de volledige Lotus (padmasana)?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!