Sannelw.reismee.nl

Vertrek, aankomst en alles daar tussenin

Het is 03:15 en ik hoor m'n wekker gaan, hoewel ik van tevoren had verwacht dat ik niet zou kunnen slapen omdat ik te zenuwachtig was, heb ik toch nog geslapen als een roosje.
Nu ik eenmaal de wekker hoor gaan, ben ik klaar wakker en sta binnen 10 seconden naast m'n bed ( wat best een prestatie is want ik slaap in een hoogslaper ;) ).
De laatste dingetjes worden ingepakt en broodjes voor onderweg gesmeerd.

Iets voor 5 uur komen we op schiphol aan en zoeken de verzamelplaats op. Een paar mensen zijn er al zowel mensen van travel active als mede-avonturiers.
In totaal zijn er 5 Canadagangers in deze groep want op een latere vlucht die via Londen gaat, zitten er ook nog 7 of 8.
Na ingecheckt te hebben, zijn we nog snel een kopje koffie gaan drinken want dat hadden we wel even nodig waarna we weer richting verzamelpunt liepen.
Om 6 uur namen we afscheid, wat vrij snel ging aangezien ik met 4 jongens reisde en gingen we door de douane. M'n gitaarstandaard werd eruit gehaald en van alle kanten bekeken maar mocht gelukkig toch mee.
Gate opgezocht, uurtje wachten en daar gingen we, op naar Frankfurt !

Schiphol -> Frankfurt

Vlucht verliep soepel en we konden meteen opzoek naar de goede gate om onze nieuwe boarding passen op te halen.
Omdat we met een groep reisden kregen we nog niet meteen een stoel aangewezen maar moesten wachten tot bijna iedereen in het vliegtuig zat.

Frankfurt -> Montreal

Het vliegtuig was super luxe en ik had twee stoelen tot mijn beschikking ( hellloooo beenruimte !) 3 films gekeken wat muziek geluisterd en de 8 uur vlogen om (zie je de woordgrap, haha x) .
Het vliegveld in Montreal was andere koek, eerst moesten we door paspoort controle, daarna onze baggage ophalen en vervolgens naar immigratie voor ons visum en daarbovenop moesten we ons volgende vliegtuig halen met een overstaptijd van +- 2 uur.
En je raad het al, omdat we 30 minuten moesten wachten op ons visum waren we te laat voor onze volgende vlucht of in ieder geval de andere 4 want ik begreep van de baliemedewerkster dat ik nog de laatste plaats in het vliegtuig had veroverd.
Dus ik rennen met m'n gitaar en 10 kilo zware rugtas naar de goede gate, roep tegen iedereen dat ik m'n vlieguig in 5 minuten moet halen waardoor iedereen me voorliet bij de douane ( aardige Canadezen). En stress 'em hard wanneer alweer m'n gitaarstandaard eruit wordt gehaald -.-'. Gelukkig mocht hij weer mee. Kom ik bij de gate aan is er niemand meer en de deuren zijn dicht dus ik vraag aan iedereen die ik tegenkom wat ik moet doen waarop ik moeilijk wordt aangekeken. Uiteindelijk vraag ik het bij de volgende gate waarop ik de mevrouw zegt dat m'n vliegtuig pas over een uur vertrekt. Ik was dus toch op een volgende vlucht gezet.

Bezweet en met een hartslag van 200 zak ik uiteindelijk neer op een stoel bij de gate en realiseer me dat ik in m'n eentje ben op een vliegtuig weet-ik-veel-hoever van huis en vind het toch wel een beetje eng.
Na iemand van de organtisatie te hebben gebeld om door tegeven dat ik later zou aankomen, zie ik ineens mijn 4 knights in shing armour ( of zo voelde het tenminste) aankomen met blije gezichten; ze zitten op dezelfde vlucht ! IK BEN BLIJ !

Montreal -> Halifax

Vlucht was maar een uurtje en dus zo voorbij.
Wanneer we uit het vlieguit stappen komen we bijna direct in de aankomsthal aan en zie ik meteen m'n broertje Ashton staan met een 'welkom'- bordje.
Ik ben veilig aangekomen zowel als mijn 4 reisgenoten EN al m'n baggage, mijn dag is goed !




Reacties

Reacties

Marina

Leuk om te lezen Sanne! Klinkt als een hele wereldreis :) fijn dat je goed bent aangekomen en ontvangen. Have fun en succes met alle indrukken van je voorlopige thuis!

O&O Diepenveen.

Wat kun jij goed schrijven, Sanne!

Hester

Hoi Sanne, fijn dat alles goed gaat! Geniet van het land en al je belevenissen!

Nijntje

Hee Rocco,
Pfff! Wat een toestand. Jij blij dat je veilig(èn met al je bagage bent aangekomen!
Maargoed jij zit nu waarschijnlijk aan je avondmaal met super deluxe lekker dingen en een coole familie.Niet te geel pannenkoeken eten bij het ontbijt hè! Je wordt moddervet door die Canadezen. (Kidding)
Je moet trouwens nog wel dat volkslied leren. Zeer belangrijk. Dan kun je daar mee opscheppen als je terugkomt.
Je weet het, bye bye, love you 4 ever, *hand hug*,

Nijntje

Yolanda Swager

hoi Sanne,blij te lezen dat je veilig bent aangekomen.
geniet van alles, je zal de komende 2 dagen nog wel genoemd worden want wij gaan samen met je pa en ma schilderen bij oma, joehoe!!!!!!!!!!!
liefs van ons. Harry & Yolanda, Marielle & Ron

Roos en Gerda Bouwman

Wat een avontuur alweer. Gelukkig ben je goed aangekomen! Succes met wennen en een hele mooie tijd gewenst!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!