Sannelw.reismee.nl

Stroomuitval. Het zal je maar gebeuren.

Blog #5

Een nieuwe blog ! Één blog per maand, best netjes toch ? ;)
Dan is er in ieder geval in de tussentijd weer wat gebeurd !
In de laatste lesweek bijvoorbeeld hadden we in de nacht van woensdag op donderdag (28 op 29 november) een sneeuwstorm gehad, wat resulteerde in stroomuitval niet alleen op campus maar ook in grote delen van de stad. De hoofdlampen in ons gebouw werkte nog wel door noodgeneratoren maar verder lag alles eruit. En ik had nog wel zo’n zin in een kopje thee….
Om 8 uur in de ochtend hadden we al een mailtje gekregen dat campus faciliteiten tot 10 uur dicht zouden blijven, oftewel de lessen zouden niet doorgaan. Uiteraard had ik dat mailtje weer eens niet gezien dus ik stond om half 10 met mn goede gedrag in m’n sportkleren voor de sportschool die gesloten bleek te zijn. Kan iedereen overkomen, toch ? 0:)
Helaas, bleek het allemaal wat langer te duren dan gedacht dus bleef voor het gemak de universiteit maar de hele dag dicht. Ik miste die dag maar één les maar terwijl ik me zorgen maakte over of de inhoud van m’n koelkast en vriezer het zouden overleven, waren andere flink aan het stressen over het feit dat ze nog presentaties/ deadlines voor opdrachten/ toetsbesprekingen hadden staan, die nu ineens gecanceled waren. Niet echt handig dus. Dan ben ik toch wel blij dat ik in een land woon waar ons elektriciteitsnetwerk zich met name ónder de grond bevindt.

Inmiddels zit iedereen hier midden in de examenperiode die afgelopen woensdag begon en aankomende zaterdag (ja je leest het goed, examens op zaterdag) eindigt.
Examens worden op drie tijdstippen per dag gehouden: 9 uur ’s ochtends, 2 uur ’s middags en 7 uur ’s avonds.
Ik had 4 examens in totaal waarvan er 2 in een lokaal geschreven moesten worden en 2 zogenaamde ‘take-home’ exams waren. Dat houdt in dat je de toets mee naar huis krijgt, daar maakt en inlevert voor de deadline die erbij wordt gegeven. Een vreemd concept maar eerlijk gezegd best wel fijn ;) Kan je lekker op je gemak wanneer het jou uitkomt je toets maken.
Mijn examens in de les had ik vorige week woensdag en donderdag al en die take-homes besloot ik ook zo snel mogelijk te maken zodat ik het maar af had.
Dus terwijl iedereen van 9 ’s ochtends tot 9 ’s avonds zit te studeren, ben ik al sinds vrijdag examen- vrij en druk bezig met sporten, boeken lezen, netflixen, gitaar spelen en afspreken met vrienden die wat afleiding kunnen gebruiken tijdens het harde werken. Zwaar leven heb ik hier ook.
Toch kan ik pas sinds vanochtend officieel ontspannen want ik had vanochtend nog een praktijk toets om m’n personal trainer certificaat te halen. Vanuit het vak ‘personal training essentials’ kregen we de mogelijkheid om extra toetsen te doen om ons diploma te halen en die kans heb ik uiteraard met twee handen aangepakt.
Sinds vanochtend ben ik dus bijna officeel (papieren moeten nog binnen komen) een Canadese personal trainer. Nu nog even een manier zien te vinden om het Nederlands te maken ;)

Nu begint het tijd te worden om afscheid te nemen. Het is een regel dat je 24 uur na je laatste examen van campus af moet verhuizen. Omdat ik een internationale student ben, mag ik langer blijven maar elke dag wordt campus dus een stukje rustiger.
Zondag is het mijn beurt, dan komen Denise en Kayla me ophalen en blijf ik nog 2 weken in Liverpool voordat ik terug naar Nederland vlieg.
Het is, net als de vorige keer dat ik aan het eind van een Canada periode kwam een vreemde gewaarwording om zowel blij te zijn om naar huis te gaan en verdrietig te zijn dat je alles achter je moet laten. Mensen waar je bijzondere vriendschappen mee hebt opgebouwd, zal ik waarschijnlijk nooit meer zien en dat is soms best lastig. Toch heb ik ook steeds meer zin om weer lekker naar Nederland te gaan, op m’n fietsje boodschappen te kunnen doen en iedereen weer te zien die ik de afgelopen 4,5 maand heb moeten missen.
Wanneer het moeten missen van dierbare mensen aan de ene kant van de wereld en het uitkijken naar dierbare mensen aan de andere kant van de wereld het moeilijkste is waar je op dit moment mee te kampen hebt, dan mag je best zeggen dat je een heel gezegend mens bent.
En zo voel ik me ook. Maximaal gezegend.

Dit was mn blog weer voor deze keer ! De planning is om er nog één te schrijven voor ik terug naar Nederland ga over m’n kerstervaringen hier en misschien nog één wanneer ik weer terug op Nederlandse bodem ben.
Tot dan !



Reacties

Reacties

Sjoukje

Leuk joh! Goed bezig! Sterkte en plezier met afsluiten en afronden van alles. ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!