Sannelw.reismee.nl

12 days of christmas

Zoals ik in m'n vorige blog vertelde waren afgelopen twee weken de 12 days of christmas op school.
We begonnen vorige week maandag met (christmas) PJ day. Iedereen droeg dus z'n mooiste winter/kerst pyjama. Omdat ik niet uit de toon wilde vallen met m'n knal oranje onesie vroeg ik Denise maar of ik een pyjama kon lenen en gelukkig had ze er nog wel 1 liggen.

-Dinsdag was de advent calender contest, iedereen die zich opgegeven had, kreeg z'n eigen chocolade advent kalender en het idee was dus wie het eerst alle chocolaatjes in volgorde had opgegeten won.
-Woensdag was het Santa hat day en hoewel ik van plan was eraan mee te doen was ik natuurlijk met m'n chaotische hoofd vergeten er 1 mee te nemen dus helaas ik sta niet op de foto :( Ook was er een 'human snowmen contest' waarbij verscheidene leerlingen werden verpakt in wc-papier en kerstmutsen.
-Donderdag was 'Jingle in the trunk' Ik weet het ik had ook geen idee wat ik me er bij moest voorstellen toen ik het voor het eerst las maar het houdt in dat er een lege tissuedoos om je middel wordt vastgemaakt met allemaal kleine jinglebells erin. Vervolgens moet je proberen door hele charmante bewegingen te maken de belletjes eruit te krijgen. (foto's zullen worden geüpload ;) )
-Vrijdag kwam de kerstman onze school bezoeken om foto's te maken en kregen we gratis warme chocolademelk in de pauze :)
-Maandag was rood/groen dag oftewel iedereen het liefst in rood en groen naar school. Helaas heb ik niks roods en groens meegenomen naar Canada dus kon ik niet meedoen.
Ook was er het hier welbekende eggnog chug. Eggnog is een drankje dat alleen rond kerst wordt verkocht en blijkbaar vinden de meeste mensen hier het wel lekker, zelf ben ik er niet zo'n fan van. Maar de eggnog chug hield in dat degene die meededen zo snel mogelijk een heel pak eggnog chug naar binnen moesten gieten en natuurlijk had degene gewonnen die dat het snelste deed.
-Dinsdag was een cake auction verschillende leerlingen en leraren hadden taarten gebakken die in de pauze werden geveild. Voor sommige taarten werd er 80 dollar betaald.
-Woensdag was ugly christmas sweater day en iedereen mocht dus in zijn of haar lelijkste kersttrui naar school. Helaas had ik er zelf geen maar het was erg leuk om te zien hoe lelijk sommige truien kunnen zijn.
-Donderdag was sugar cookie decorating. Je kon je voor 1 dollar opgeven en zoveel koekjes versieren als je wilde. Sommige jongens maakten daar dan ook lekker misbruik van en liepen na de pauze weg met zo'n 25-30 koekjes.
-Vrijdag was de laatste dag op school. Officieel zouden we nog 3 lessen hebben en de rest van de dag leuke activiteiten hebben, maar het kwam er op neer dat na de eerste les iedereen of naar huis ging of kwam kijken naar het volleybaltoernooi waar je je voor kon opgeven. Natuurlijk deed ik hier aan mee want wat is nou leuker dan een volleybaltoernooitje voor de vakantie begint :) We wisten te winnen in onze pool en moesten vervolgens in de kwartfinale tegen het lerarenteam. We wonnen de eerste set maar verloren uiteindelijk de andere twee sets. Naast het volleybal toernooi was er ook een coffeehouse waar iedereen muziek kon maken.

En nu heb ik vakantie. Onder de kerstboom ligt het al helemaal vol met cadeautjes en ik ben erg benieuwd hoe het er hier allemaal aan toegaat.
Hoewel de dagen snel gaan, is dit de tijd dat ik m'n vrienden, familie en Nederland het meeste mis. Niet dat m'n familie hier niet gezellig is maar dit jaar is de eerste kerst dat ik niet met m'n familie vier en het is soms best lastig. Gelukkig bestaat er zo iets als skype !
Ik wens jullie in Nederland allemaal een prettige kerst en een heel gelukkig nieuwjaar toe en ik zend jullie allemaal hele dikke virtuele knuffels!

ps.foto's zullen iets later komen door de lange upload tijd


Reacties

Reacties

Hester

Wat leuk , dat aftellen met zoveel activiteiten op school. Hebben ze bij ons niets zo volgens mij. Wel de "trek je vreselijkste kersttrui aan"dag , dat heb ik ergens voorbij zien komen op tv.
Je bent helemaal in de kerst stemming zeker nu? Kan niet anders toch met zo'n voorbereiding? Hoop dat het mee valt met je heimwee., maar ik kan me voorstellen dat je het kneuterige Holland nu een beetje mist :-( Een goed, sportief en gezegend 2015 toegewenst, Sanne. Blijf lekker genieten van alles!

Yolanda Swager

lieve Sanne, ik kan mij zo goed voorstellen dat je mij met de kerst mist maar helaas kan ik niet bij je zijn!
Ik hoop van harte dat de heimwee mee valt.
Wat een leuk gebeuren zo op je school, ze maken er meer werk van dan hier!!!!!!!!!!!!!
Gezegende feestdagen en een mooi begin van 2015 toegewenst.
Ook de groetjes van de rest van de familie.

AnneMiek

Hi Sanne,
Je kent mij niet, maar via mijn schoonzus, kwam ik op jouw blog :-) (mijn schoonzus zit in Ede bij jou in de kerk en aangezien ik 7 keer in NS geweest ben, waarvan 1 keer voor 2 jaar, tipte ze me om jouw blogs te lezen)
Echt ontzettend leuk om die verhalen te lezen! En zo ontzettend herkenbaar!
Een aantal jaar terug ben ik ook naar die parade in Halifax geweest en ik had ook hoge verwachtingen... maar de Koniginnedag parade van het dorp verderop was nog spektaculairder ;-)
Ik heb ongeveer 1,5 jaar bij Lawtons gewerkt en ik herken dat pj-verhaal ook :-D Ik weet nog precies dat ik voor het eerst een volwassen vrouw in een roze pj de winkel binnen zag komen, compleet met polar bears print :-)
Ik woonde zelf in Kentville, een dorpje helemaal rechts boven Liverpool. (Vlakbij New Minas)
Ik ben nog nooit in Liverpool geweest, maar wel in Lunenburg etc. Prachtige plaatsjes! (En heleboel van die schattige frutsel winkeltjes :-) )
Nou, ik hoop dat je nog lekker veel sneeuw krijgt! Ik genoot er volop van! Zo'n heerlijke combinatie met de zon!
Bereid je voor op sneeuwstormen, stroom uitval en snow days :-)
(Vorig winter hadden we een aantal flinke stormen. Ik vond het altijd wel leuk en gezellig :-) )
Hele fijne tijd nog daar!
Geniet er van!
Groetjes,
AnneMiek

AnneMiek

Nog even een tip voor jou en je familie in nederland:
Sinds ik weer in Nederland woon, bel ik altijd gratis naar Canada via dialnow.nl. (heet ook wel Voip) Mijn ouders gebruiken het al jaren viahhun gewone huistelefoon (je belt via een bepaald nr) en ik bel viaeeneen gratis app op mijn mobiel of via mijn laptop. Je moet de eerste keer er geld op zetten, maar je belt gewoon gratis. Het handige is, is dat je gewoon naar een telefoon belt. Dus je hoeft niet te wachten tot iemand achter de computer zit :-)

Sanne

Hee Annemiek,

Leuk om te lezen dat m'n blog ook via via wordt gelezen en ik ben blij dat je er zoveel plezier aan hebt ze te lezen. Ik ben volgens mij nog nooit in Lunenburg geweest maar wie weet kom ik er dit jaar nog eens.
Momenteel hebben we in Liverpool nog niet heel veel sneeuw gehad maar we hebben wel gehoord van scholen verderop die sneeuwdagen hebben gekregen, nu maar hopen dat het deze kant op komt ;)
Bedankt voor de tip, gaan we zeker gebruik van maken !
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!